Časté otázky o rozbore vody

Rozbor vody je potrebné spraviť v rôznych prípadoch. Ak staviate dom a plánujete používať vodu zo studne, výsledky rozboru vody potrebujete preukázať stavebnému úradu kvôli kolaudácii domu. Ak chcete otvoriť prevádzku, tiež je potrebné preukázať výsledky hygiene (RÚVZ).
Samozrejme, analýzu vody si môžete dať spraviť aj pre vlastné účely. Či už používate vodu zo studne alebo vodu z verejnej siete, môžete si overiť kvalitu Vašej vody jednoducho, pomocou rozboru vody.

Za rozbor vody zaplatíte až po obdržaní výsledkov. Suma za službu je pevná, nemení sa počas procesu a neovplyvňujú ju výsledky. Faktúru za rozbor obdržíte e-mailom spolu s výsledkami a splatnosť má 8 dní. Bežne sa vypláca prevodom, ale ak máte záujem zaplatiť v hotovosti, môžete tak spraviť na pošte, ak vyplníte šek s údajmi na faktúre.

Cena za rozbor vody je výsledná, ktorú vidíte pri jednotlivých typoch rozborov. Obsahuje nižšie uvedené položky a počas procesu objednávky (odberu vody aj vyhodnocovanie vzoriek) sa už nemení:

  • dopravné náklady - či sa už jedná o vzorkára, GLS kuriéra alebo o osobné prevzatie v lekárni
  • odobratie vzoriek vzorkárom alebo sada na odber svojpomocne
  • analýza vzoriek z vody v externom laboratóriu a akreditované výsledky rozboru
  • odborná konzultácia výsledkov.

Voda z verejnej sieti prechádza kontrolou pravidelne, schvaľuje ju príslušný Regionálny úrad verejného zdravotníctva. V prípade používania vody zo studne je však povinnosť kontroly Vaša. Pri studničnej vode sa odporúča spraviť rozbor vody raz za rok. Parametre vody sa môžu časom zmeniť, aj keď na prvý podľad vyzerá byť čistá.

Nami ponúkané typy rozborov sme prispôsobili potrebám našich zákazníkov tak, aby obsahovali najčastejšie prekračované a zdravotne najsledovanejšie parametre. Výsledky rozboru vody Vám preto zhrnieme tak, aby bolo jasné, či je vhodná na pitie bez prevarenia, po prevarení alebo ani po prevarení. Taktiež Vám budú doručené naše vysvetlivky parametrov aby Vám bolo jasné, či je Vaša voda vhodná aspoň na zavlažovanie alebo na iné úžitkové účely.

Ako ďalej, ak sú výsledky nevyhovujúce?

V prípade nevyhovujúcich výsledkov sme pripravení ponúknuť riešenie šité na mieru. Môžete nás kontaktovať pomocou nášho formulára, kde opíšete Váš problém a my Vám za krátky čas zavoláme s pripravenou ponukou. Ak potrebujete riešenie naozaj súrne, môžete nám priamo aj zavolať, ale vyplnením formulára môžeme dostať obraz o stave Vašej vody a Vašich potrebách. Na všetky problémy s vodou máme riešenie, t.j. vhodné zariadenie na úpravu vody.

Vaše výsledky a údaje neposkytujeme tretím stranám. Disponuje s nimi len laboratórium a naša spoločnosť.

Ak vytvoríte objednávku max. do 12:00 hod, ešte v ten deň Vám odošleme vzorkovnice. Prepravu zabezpečuje prepravná spoločnosť GLS, a spravidla doručuje balíky na druhý deň. My Vás ale budeme kontaktovať telefonicky, dohodneme sa kedy odoberiete vzorky vody, na ktorý deň máme pre Vás objednať kuriéra.  Ak potrebujete kontaktné údaje priamo na vodiča, aby ste si mohli dohodnúť čas odovzdania, informujte sa vždy v deň doručenia/vyzdvihnutia, pretože nie je vopred známe, ktorý vodič zásielku prevezme. Vo všeobecnosti Vás bude vodič kontaktovať pred doručením.

Nie, kuriér Vám zásielku iba odovzdá alebo ju od Vás prevezme. Za rozbor vody sa platí dodatočne, faktúru dostanete spolu s výsledkami a platnosť je 8 dní.

Áno, je možné vyzdvihnúť termobox a uskladniť ho. Pripravené nádoby na odber vzoriek majú trvanlivosť viac ako jeden rok. Prosíme Vás však, aby ste termoboxy neskladovali dlhšie ako 14 dní po odoslaní objednávky. Ich účelom je, aby boli čo najskôr k dispozícii ďalším zákazníkom.

Vzorky sa vždy odoberajú z jedného bodového odberu. Vodu odoberte najlepšie z kohútika, ktorý sa bežne používa. Ak vodu nie je možné odobrať z vodovodu, môžete vykonať odber priamo zo zdroja. V mieste odberu nechajte vytekať studenú vodu aspoň 3 minúty, kým sa neustáli jej teplota. Ak je to možné, vyhnite sa odberu vody cez záhradné hadice a iné prvky, ktoré môžu nepriaznivo ovplyvniť kvalitu vody.




​Potrebujete pomoc s výberom rozboru vody?


Zavolajte nám na číslo: +421 907 187 800 alebo napíšte e-mail na: rozborvody@danum.sk.